torsdag den 10. april 2014

Ferieeee

Så er børnene sendt i skole og jeg har officielt ferie indtil mandag den 21! Mit tog mod Sevilla går klokken 13:30 og morgenen skal gå med at pakke, gøre mig klar og glæde mig ;-) Vi havde en super stressende morgen. Jeg spørger lige for en god ordens skyld min værtsfar om han stadig kan køre mig til toget som han lovede da vi bestilte billetterne. Det kunne han så ikke... Det viser sig så at begge har så travlt idag at jeg ikke ser dem mere inden jeg tager afsted og så var der lige pludselig nogle ting der skulle ordnes. Min kuffert skulle hentes op fra kælderen, de skulle sætte ekstra penge på min mobil (da jeg ikke har penge til at ringe for normalt), der skulle forklares hvordan og hvorledes jeg kommer til togstationen og hvordan jeg skal håndtere alarmen da jeg kommer hjem fra ferie en dag tidligere end dem. Så skulle jeg selvfølgelig også have løn og heldigvis valgte de at betale mig for næste uge også selvom jeg jo slet ikke skal arbejde, og så gav de lidt ekstra oveni = 200€ i løn! Det var da rart. 

Jeg glæder mig bare til at ankomme i Sevilla klokken 16 og nyde at jeg endelig har ferie - vejret kan man jo heller ikke sætte en finger på. Eneste nedtur er at jeg jo er alene og ikke kan smøre min egen ryg i solcreme.... Men hvis det er det værste så skal det hele nok gå ;-) 

søndag den 6. april 2014

Næsten ovre!

Så er weekenden næsten ovre! Det er simpelthent gået så stærkt, en eller anden må have hørt mine bønner fra sidste indlæg! 

Fredag aften gik med at jeg var alene med børnene på skift imens min værtsmor havde lidt kvalitid med dem hver for sig. Klokken 20:30 havde jeg fri, og klokken 21 mødtes jeg med Amber på TGI. Vi spiste lækker mad, drak sangria og vin, og snakkede latterligt meget! Haha





Kom halvsnaldret hjem klokken 00.. Lørdag morgen skulle jeg have ungerne klar klokken 10, og så smuttede de allesammen. Jeg mødtes med Amber klokken 11 og vi tog ned til sol, kiggede på butikker, spiste vores første McD her (som faktisk er ganske udemærket!), spiste is, gik rundt på Plaza mayor og sad og kiggede på mennesker i et par timer ved springvandet. Vi havde det egentlig godt. Kom hjem klokken 17, så en film og faldt i søvn. Klokken 21 badede jeg pigerne og så gik jeg i seng igen. Idag har jeg hygget med lola mens de andre var i kirke (som altid om søndagen), så skulle vi i klub hvor vi havde frokost med igen. Vejret var skønt med 22 grader og jeg fik en lur i græsset. Vi blev hentet klokken 16 og nu har begge pigerne veninder på besøg og jeg vil se en film. I aften skal jeg bare give dem et bad og noget mad og så er weekenden ovre! Hurra hvor lækkert. 


torsdag den 3. april 2014

Lidt af hvert

Jeg ved godt det er lidt tid siden jeg sidst skrev noget, har fokuseret på så mange andre ting på det seneste. Fredag spiste jeg frokost med Jess og Amber da det var Jess sidste dag i Madrid. Om aftenen var Amber og jeg i byen med Enni. Vi havde lejet et hostelværelse hvor vi gjorde os klar, drak lidt før vi tog i byen og så sov om natten. Det var ret nice og er bestemt noget vi gerne gør igen. Lørdag havde jeg de slemmeste tømmermænd, fik vist lidt for meget at drikke. Hele dagen gik derfor med at ligge i sengen, spise chokolade og se film.... Søndag var jeg ved frisøren da jeg fuckede mit hår temmelig meget op om fredagen, og efter det spiste jeg aftensmad med Marie og shoppede lidt i hogm. 

Nu er det allerede torsdag, det er slet ikke til at fatte. Denne uge er gået med at få vægttabet på rette spor igen og få lavet spansk lektier. Lige nu burde jeg faktisk se en film som jeg skal se i spansk, men føj hvor er den langtrukken.... Om præcis en uge tager jeg til Sevilla som jeg glæder mig SÅ meget til! 9 dages ferie bliver altså lækkert. Heldigvis ser det ud til at vejret arter sig, men jeg kan jo ikke se helt frem til den dag jeg kommer endnu - så må hellere lade være med at jinxe det... Imorgen skulle skat gerne sætte penge ind på min konto, og forhåbentligt går weekenden hurtigt. Selvom det ikke plejer at være tilfældet for mine arbejdsweekender.

Mit nye hår :-)

Snapchat fjolleri med lola 

Selfie med pigerne 

Yndlingspigen

Vejrudsigten! Hvis nu kurven fortsætter sådan har jeg ikke noget at klage over ;-)

torsdag den 27. marts 2014

Så er turen hjem bestilt

Igår bestilte jeg min flybillet hjem til Danmark. Jeg flyver bare ikke hjem fra Madrid.
Min søster kommer her til Madrid fredag den 30 maj, som er min sidste arbejdsdag her. Her bliver vi indtil søndag den 1 juni, hvor jeg viser hende lidt af min by :-) Søndag tager vi så flyveren til elskede Barcelona så jeg kan vise hende min yndlingsby i hele verden! Og så jeg selv kan nyde den skønne by i sommervejr. Ååh hvor jeg glæder mig! Har simpelthent så mange ting at se frem til for tiden. Den 5 juni tager vi så flyveren hjem fra Barcelona til lille Aalborg.

Om 2 uger præcis sidder jeg i et tog på vej til Sevilla hvor jeg skal nyde livet i 9 dage. Forhåbentligt bliver vejret bedre inden, for lige nu skal det regne hver dag så langt frem vejrudsigten siger, i både Madrid og Sevilla. Det der skønne forårsvejr jeg snakkede om må altså meget gerne snart komme igen! Nogen gange tænker jeg at jeg egentlig er en ret heldig pige, men når alt kommer til alt er det jo beslutninger jeg selv tager og ting jeg selv betaler for. Er bare glad for at verden er så fuld af spændende muligheder ;-) Når det så er sagt, så glæder jeg mig så sindssygt meget til at komme hjem til Danmark, nyde en god sommer, forhåbentligt komme ind på mit drømmestudie og blive faster!

onsdag den 26. marts 2014

Hverdagshalløj

Når man tager sin mindste med på legepladsen for at hygge mens de store studerer - så har jeg erfaret at når man vil forkæle hende hemmeligt, uden de andre skal vide det, så lad hende ikke vælge blåt blandselvslik... 


Igår var jeg på starbucks med den danske pige hvor vi brugte et par timer på at være lidt negative, da hun ikke rigtig gider at være her længere. Men efter lidt negativitet blev det vendt til at der faktisk ikke er så lang tid tilbage, og at der pludselig var en hel del ting at se frem til! For os begge to altså.
Idag skal jeg Skype med min søster hvor der skal ordnes lidt diverse booking ;-) og senere disker Amber op med frokost. Har haft så travlt med aftaler i løbet af dagen det sidste stykke tid, at jeg ikke har trænet siden torsdag...

Den anden dag gik pigerne i mit skab og det endte således;



Åh hvor de altså bliver skønnere og skønnere! Og ikke mindst forbedres deres engelske hver dag. det gør mig altså lidt stolt :-) 

Håber i har det godt!

søndag den 23. marts 2014

Santander

Jeg er lige kommet hjem fra Santander. Det var ikke verdens mest vellykkede tur, men i får alligevel lidt. 
Fredag hentede jeg børnene fra skole, vi gik hjem og de skiftede til almindeligt tøj hvorefter vi tog afsted. Santander er 4 timer væk i bil fra Madrid. Grunden til at vi skulle derop var fordi min værtsmor havde et møde med nogle arkitekter angående et andet hus de er ved at sætte i stand ved siden af det de allerede ejer (det er min værtsmors far og hans bror der ejer begge huse). Bilturen var ikke så slem som jeg havde frygtet; jeg læste, spillede spil på ipaden og nød udsigten. Vi ankom klokken 21:45, fik proppet mad i mig og ungerne (min værtsmors fars brors søn og hans kone og to børn var også med), og så tog forældrene ud og jeg havde alle 5 unger alene. Heldigvis var det snart sengetid og så var det slet ikke så slemt. Lørdag morgen gav jeg mine børn morgenmad og jeg tog derefter alle ungerne med ud på en gåtur til et område hvor der er en lille zoo i en park. Vi var dog kun lige ankommet til parken (en kilometer væk) da min værtsfar og de andre ungers forældre ankom i bilen. De ville alligevel gerne kigge med. Da vi er kommet et godt stykke ind i parken står det så ned i stænger. Og jeg har bare sommerjakke på og er seriøst gennemblødt på 3 sekunder. Vi må dog stadig gå tilbage til bilen, klemme 9 våde store og små mennesker og en hund ind i en 6 personers bil. Mareridt! Tilbage i huset går der sådan ca 5 minutter og min værtsfar og de andre børns forældre siger "vi ses", og de er væk før jeg når at spørge hvad de skal. Der står jeg så med 5 våde unger hvoraf to af dem ikke er mine, de smider vådt tøj til højre og venstre og larmer afsindigt meget. Nå, jeg må jo rydde op, finde tørt tøj og isolerer mig så på badeværelset i badekarret i brændende varmt vand. 2 timer senere kommer de alle hjem (inklusiv min værtsmor der havde været til møde) og råber at vi skal ud og spise frokost. Vi tager et sted hen hvor mine værtsforældre kompenserer for dagen med en kæmpestor entrecot bøf som smager pisse godt. Og koster 45€. Men det var jo deres problem ;-) Da vi har spist bliver jeg igen udnyttet og sendt hen til iskiosken med alle børn mens forældrene slår mave. Og lige meget hvor lidt man tror på det at det er sandt, så kunne jeg jo bare ikke bevise at de andre børns forældre ikke havde sagt at de godt måtte få 4 kugler hver, også drengen på 5... Nå men de spiser is og vi går hjem og henter hunden og går en tur på stranden for det regner faktisk ikke på det her tidspunkt. Det gør det så 5 minutter senere, men hvad fanden... Vi går en tur på ca 4 km hvorefter mine værtsforældre tager mine børn og den ældste af de andre med hen og spise churros (ja jeg ved godt de spiser meget...), mens jeg går hjem med de andre og går igen i badekar. For anden gang den dag fryser jeg røven ud af bukserne efter at være gennemblødt af regn. Jeg laver pasta til aftensmad og får lov at gå tidligt i seng. Søndag morgen laver jeg morgenmad til mine børn, og så tager vi hjem. Vellykket weekend? Det er vist så meget sagt. Men tiden gik i det mindste stærkt :-) 



fredag den 21. marts 2014

Morgenmad

Nyder lige denne lækre morgenmad til et afsnit gossip girl. Senere hedder det Santander med min værtsfamilie, det skal nok blive hyggeligt!