mandag den 24. februar 2014

Lige nu

Holder lige to minutters pølepause, hvor lola spiller på ipaden. Hun er ret vild og glad for jorden er giftig... 


Jeg havde ellers sagt hun kun måtte låne min iPad hvis jeg måtte hive hendes rokketand ud - noget for noget, ikke? ;-) men den pige har det med at kunne overtale mig. De der hundeøjne og den søde pigestemme der siger "din sødeste lillesøster kan da godt få lov at låne ipaden i bare 10 min, ikke?" - det er altså ikke til at stå for... Tror hun kan få mig til en del mere end hvad godt er! Haha, godt hun ikke selv ved det.. Endnu

torsdag den 20. februar 2014

Sevilla - mit næste eventyr

Da mine værtsbørn er hos deres far i påskeferien og mine værtsforældre skal ud at rejse, er jeg også "tvunget" til at tage et sted hen. De er nemlig ikke glade for at skulle efterlade mig i lejligheden alene i 12 dage, hvilket er forståeligt. Nu har jeg så endelig fået booket sovested! Da det jo er påskeferie er det lidt dyrere, og det kommer da også til at tømme godt ud i pengepungen. Jeg har nemlig oveni også besluttet mig for at jeg fortjener en lille smule (okay, meget!) eksta luksus. Jeg nød at være i Barcelona, men ved også godt at 4 dage er RIGELIGT på et hostel for mig. Især det hostel jeg boede på i Barcelona. DERFOR har jeg bestilt 7 overnatninger på Hilton Garden Inn, som har buffeter til alle måltider (mod merbetaling selvfølgelig), gratis fitnesscenter, udendørs swimmingpool og bare lidt mere luksus end et hostel... Sevilla har lige nu omkring 19-20 grader så jeg regner med at der fra den 10. april er godt nok vejr til at kunne nyde poolen og sole mig lidt med en god bog. Hotellet ligger godtnok 5 km fra Sevilla centrum, men har gode busforbindelser så jeg klarer mig nok. Derefter har jeg booket 2 overnatninger på et hostel inde midt i byen. Det ser til gengæld også lidt finere ud end det i Barcelona, så skal nok klare den. Jeg skal "kun" være væk i 9 dage, har fået lov til at være alene herhjemme de sidste 3. Vil nemlig også gerne nyde lidt af tiden med mine søde veninder her i Madrid. Nu venter jeg bare på at mine værtsforældre bestiller min fly- eller togbillet som de har været så søde at donere til mig pga. "tvangsrejse". 



Det var egentlig meningen jeg ville have været i Grenada også, men jeg har besluttet mig for at gøre lidt mere afslapning ud af ferien. Jeg tror godt jeg kan nå at se alt der skal ses i Sevilla men stadigvæk hygge mig i solen og slappe af. Glæder mig i hvert fald!

mandag den 17. februar 2014

Mario kage

Igår var det Javiers 13 års fødselsdag. Der var de ved deres far og hyggede sig vist rigtig meget. Derfor fejrede vi ham i eftermiddags med kage. Ikke bare hvilken som helst kage, nemlig med Javis yndlingsfigur Mario som motiv!



Den er super flot! Men også lidt speciel - det er nemlig gulerodskage der er indeni, da det er Javis yndlingskage :p

Mobilbilleder fra en sjov aften

Jeg frygter altid lidt at se mit fotoalbum på mobilen igennem efter en bytur. Igår var det heldigvis ren fornøjelse!




Mig og Amber, mig og Enni (skøn finsk pige!) og Amber, Ida og Lauren (Sverige og USA). Vi havde virkelig en skøn (og meget fuld) aften. Jeg lå hjemme i min seng klokken 7:10 søndag morgen. Havde en fuldstændig smadret dag igår og var ovenud lykkelig for at jeg først skal arbejde i aften! Hurra

lørdag den 15. februar 2014

Morgenmad

Jeg spiser det her lige nu. Og JA det er morgenmad, for er lige stået op.

Friskpresset appelsin juice, special K skemad og et glas kakaomælk. 

Vi var ude at få tapas på et sted der hedder Lizzaran igår, og det var virkelig godt. Hvorfor er der ikke noget mere på tapastallerkener??
Vi har efterhånden erfaret at en kande sangria tager den anden, og vi endte med at sidde på tapasbaren i ret lang tid da det stod ned i stænger. Vi sad udenfor under parasoller og med varmelamper, det var virkelig lækkert! Bagefter gik vi på dubliners (en irsk bar), som de andre har snakket så godt om. Her delte vi også et par kander sangria og hyggede og snakkede. Heldigvis nåede Jess og jeg den sidste metro hjem, men Amber valgte at blive og tage natbussen. 
Snart skal jeg ud at shoppe med Amber, og så ryger der nok en bid tømmermændsmad ned.....

fredag den 14. februar 2014

Når ens bomuldsnederdel bliver vasket for første gang

Kender i det, man passer et stykke tøj ret godt, og er faktisk ret vild med det som man står der i prøverummet? Man er faktisk stadig ret vild med det, når man har det på første gang. Så bliver det så vasket. Og man indser at tøjstykket er lavet i ren bomuld. Da jeg tog denne nederdel på idag, for anden gang, følte jeg mig bogstaveligt talt som en flodhest. Hvor mange kilo har jeg lige taget på siden jeg havde den på sidste gang?? Well, jeg ved tilfældigvis at jeg ikke har taget så meget som et gram på - faktisk stik modsat. Men selvom jeg ved det, så er det altså ikke godt for selvtilliden... Jeg magtede derfor ikke en tøjkrise og tænkte, at jeg ville beholde den på. Så er der en lille bitte chance for at jeg synes jeg ser bedre ud imorgen, når jeg skal i byen. I aften er jo bare hygge og tapas.




Mit hår er godtnok blevet langt, men trænger virkelig også til en ordentlig omgang! Ved bare ikke om det skal gå udover længden eller bare spidserne?

Følg mig!

Jeg har været ved at fumle lidt omkring i den her blogverden idag, og er nu blevet så smart at jeg er kommet på bloglovin. Det var vel os på tide, ikke?
Nå, men i kan i hvert fald smutte derind og følge mig nu! I kan også følge mig på instagram hvor jeg hedder julievalsby.

Følg mig her!