tirsdag den 19. november 2013

We miss you!!

Når man er på charterferie, nærmere bestemt all inclusive, så er tjenerne/bartenderne virkelig søde. De skal ikke tænke så meget over hvem der bruger flest penge osv, og de er egentlig bare ude efter lidt sjov i gaden! De spottede os rimeligt hurtigt den første aften og drillede os efterfølgende resten af ferien med alle mulige ting. De vidste altid hvad vi skulle have at drikke (dos San Franciscos!) og elskede når vi sad oppe i selve baren og drak. De prøvede også optil flere gange at drikke os fra sans og samling ved at lave drinks'ne halvt-halvt med alkohol. Det lykkedes for dem én aften, og den aften tog vi nogen mærkelige billeder.... I får nu et eksklusivt kig ind i en "Julie og lise gone wild" aften!






Selvom vi gerne indrømmer vi blev drillet meget med den aften så havde vi det fandme sjovt! (Det af det vi kan huske...) Kunne virkelig godt lige bruge en aften med dem igen ;-) og selvfølgelig ikke at forglemme de tre der ikke stod i baren den aften. 

xoxo

mandag den 18. november 2013

Jeep- og kamelsafari

Vores anden udflugt var en lidt mere ildelugtende én af slagsen! Da det var meningen at vi skulle have været i Egypten på ferie, og på safari der, så måtte vi jo tage chancen på Gran Canaria også. Vi kørte i jeep hen til en kamelfarm (de kalder det bare kameler fordi det er lettere at sige, men det var altså dromedarer!) hvor vi fik en ridetur på omkring 15 min. Efterfølgende kørte vi i jeep ud til lidt forskellige steder, for eksempel en slags udkigspost, en kamelfarm som havde lidt andre dyr hvor vi også skulle spise frokost, og til sidst hen til en lille by der hedder Fataga som er en "standard" Canarisk by. Guiden var super sjov og spændende og vi havde en dejlig tur. Der blev lavet en film undervejs af alle os turister, men den investerede vi ikke i. Der var afsindigt varmt den dag, men det glemmer man altså når man sidder i en jeep det meste af vejen. Når vi kørte var der nemlig ret koldt, men da vi blev sat af i Taurito efter udflugten skulle vi vandre 1,5 km op af en bakke i stegende hede, til vores hotel. Føj!











Der er altså ikke nogen billeder af mig, og det skyldes ingen lunde at jeg er genert ;-) Har bare ikke fået billederne som Lise har taget endnu. Når jeg engang får de billeder så kan det være jeg laver et lille "Gran Canaria i billeder" med billeder som jeg ikke har vist jer. 

xoxo

søndag den 17. november 2013

Katamaran-tur

På vores ferie til Gran Canaria var vi på to decideret udflugter. Den første var en bådtur med en katamaran som er ret populært dernede. Jeg formåede at "ødelægge" mit undervandskamera (klappen ind til batteriet blev skæv da jeg faldt med det i hånden, og nu frygter jeg det ikke er vandtæt længere - har i hvert fald endnu ikke turde udfordre skæbnen!) og det skete på den første dag. Derfor har jeg altså ikke nogen mega seje undervandsbilleder, desværre. Bådturen var bare ren afslapning. Desværre var der ret overskyet så faktisk en smule koldt ude på havet, men lise fik kørt på vandscooter, vi var på bananbåd og snorklede en smule. Bølgerne var afsindigt høje når vi sejlede så hele båden blev oversvømmet! Vores bøger, tøj, håndklæder og kameraer fik en ordentlig tur. Heldigvis overlevede begge vores kameraer, bøgerne er blevet en kende mere rustikke og tøj og håndklæder tørrede igen! ;-)




Eftersom bølgerne gik så meget amok turde vi ikke tage kameraerne frem igen... Så det er de eneste billeder jeg har taget. 

xoxo

lørdag den 16. november 2013

Outfit of the day #2

Et lille outfit fra turen til Gran Canaria. Egentlig havde jeg håbet på at få en del flere outfitbilleder i kassen men det glemte vi virkelig, desværre.




Kjole: American Eagle
Sko: Dexter
Begge dele er købt i USA

torsdag den 14. november 2013

Gran Canaria, din skønne ø!

Nu er jeg endelig kommet ordentligt på plads efter ferien, der har simpelthent været så meget at se til! Jeg har derfor nu forberedt lidt indlæg til jer, fra vores dejlige ferie.

En hel del af Danmarks befolkning har været på ferie på Gran Canaria, som faktisk er det sted flest danske turister valfarter til når de skal på den årlige familieferie. Selv har jeg også været der hele 3 gange før; to gange i Maspalomas og en gang i Arguineguín. Denne gang var vi i en lille dal der hedder Taurito, som jeg virkelig varmt kan anbefale! Vi boede på et all inclusive hotel som jeg ikke kan sætte en finger på; så skulle det da kun lige være at deres elevatorsystem var noget kringlet - men man tager jo heller ikke skade af motion. Selve dalen indeholder lige præcis hvad man har brug for på en ferie, og så heller ikke mere. Dvs. supermarked, souvenirbutikker, massage og mani-pedi sted, lille strand (med lavasand som er lidt anderledes, helt sort, men fungerer fint), massere af vandsportsaktiviteter, kæmpe vandland, minigolf, diverse sportsbaner, et underholdsningssted om aftenen og så selvfølgelig en håndfuld flere hoteller. Den er meget lille, men super hyggelig. Ikke langt fra (ca. 7 minutters kørsel) finder man havnebyen Puerto de Mogán som havde lidt mere at byde på såsom store sejlture, indkøbscenter og så deres ugentlige fredags marked, som faktisk var lidt større end vi lige havde regnet med. Alt i alt en ret god beliggenhed, uden at være alt for crowded! Kører man imellem 15-30 min den anden vej på så kommer man til Arguineguín, Puerto Rico og Maspalomas - de store ret befolkede byer.

Jeg prøvede all inclusive første gang på min ferie til Egypten for snart 3 år siden og nu vil jeg helst ikke undvære det, hvis man er på en rigtig afslapnings charterferie. Det er så super nemt og der er ingen stress og jag. Det smarteste er jo klart at man ikke skal slæbe sine penge med overalt og være bange for at få dem stjålet. Her optog man et par liggestole og når man så var væk fra dem lod man tasken med bøger og solcreme ligge og så kunne man forlade stedet uden at være nervøs - og samtidig beholde de dejlige liggepladser. Dét er skuda nemt! Jeg vil dog gerne indrømme at jeg nok ikke kunne klare mere end to uger på det samme hotel med all inclusive, for så bliver maden måske en lille smule for ensformigt. Det positive er dog, at jeg nu er ret godt træt af pommes frites ;-)

Vi fik øvet en del billard som de havde tre steder på hotellet; i loungen, ved pool-området og i baren indenfor. Det er virkelig dejlig afslapning og vi blev faktisk ret gode til det! Vi erfarede dog også at vi ikke er særlig gode i mere end beruset tilstand... Hver aften var der underholdning på hotellet som varierede. I de to uger vi var der var der ikke på noget tidspunkt det samme underholdning. Underholdningen kom udefra og var ofte noget med dans, sang eller dyr. Men det gav en kanon god stemning og fyldte baren som også er hyggeligt. Drinks'ne på hotellet var måske i lidt begrænset udvalg men til gengæld var den ene drink, ved navn San Francisco, så god at man ikke behøvede andre, udover et glas Sangria i ny og næ! Hver aften undtagen én var vi i baren hvor vi drak drinks og så underholdning. En rigtig afslappende og skøn måde at afslutte dagen på!

Udsigten fra vores værelse, Taurito dalen
Igen, udsigt fra værelset
Første aften på hotellet
Mig første aften
San Francisco drinks - de smager af astronaut is <3
Mad på en "dårlig" dag
Min søde veninde har en svaghed for sukkeret på drinksglassene :-*
Puerto de Mogán
Puerto de Mogán
Smuk solnedgang - udsigt fra værelset!

Det var en lille "anmeldelse" af vores ferie, bare lige for at i kan sætte jer ind i hvor dejligt vi havde det ;-) Snart kommer der indlæg om vores oplevelser, og et enkelt outfit eller to!

xoxo

lørdag den 26. oktober 2013

Lever endnu!

I bedste velgående faktisk!
Hold op vi har det godt hernede. Sol, lækre tjenere og drinks i lange baner ;-) Har først fået internet idag, og har ikke rigtig nogen billeder på telefonen, så der kommer noget senere. Fra vores hotel er udsigten intet mindre end breathtaking! Godt vi først skal hjem om 10 dage :-) 



Udsigten fra lobbyen og billede af vores ene pool.
En enkelt lidt nederen ting er, at vi bor på siden af et vestvendt bjerg så vi har først sol efter 11. Til gengæld har vi sol hele aftenen også på altanen og udsigt til den smukkeste solnedgang!

Lige en kort hilsen, kommer med flere lækre ting - promise!
xoxo

søndag den 20. oktober 2013

Klar, parat, feriestart!

Så er det imorgen tidlig Lise og jeg tager til gran canaria i to uger! Det bliver så lækkert.. Har brugt de sidste mange dage på at sørge for jeg har ALT det nødvendige med, og sikkert også lidt for meget. Min kuffert er i hvert fald lige på vægt grænsen ;-) 

Satser meget på at kunne blogge dernede fra, ellers bliver der så meget at blogge om når jeg kommer hjem... Jeg er klar til varmen og kolde drinks i uanede mængder! Hurra 



xoxo