lørdag den 27. juli 2013

Velkommen hjem!

Uha, har fundet ud af at der faktisk er nogen der læser med, så må hellere til at være lidt mere pålidelig hvad indlæg angår! Det er altså mit sommerforsæt fra nu af (kan man ikke godt have sådan et??)

Min skønne søster kom hjem fra USA onsdag, og det har været super hyggeligt at have hende hjemme. Det er meget underligt at sidde 5 omkring bordet nu og rent faktisk have en søskende hjemme, eftersom min lillebror er long gone det meste af tiden....

Hun ankom i Aalborg lufthavn klokken 17:25 hvor der var en lille velkomstkomite til hende. Efterfølgende tog vi hjem for at grille og hygge, hvilket som altid var vildt lækkert! De seneste dage har hun døjet med borgerservice, pas, mobil osv, det skal jo desværre også til... Nu er hun så småt ved at være faldet til igen og håber på at få sig et lille job så hun kan tjene lidt gysser. Ellers chiller hun bare lidt rundt, spiser noget velkendt ikke-jødisk mad i huset og bare hygger sig.






En tårevædet men glad velkomst! 
Vi er glade for at have dig hjemme Anja :-*

xoxo

tirsdag den 23. juli 2013

Tattooooo

Wuhu!! Endelig oprandt dagen hvor jeg havde min tid hos tatovøren. Igår fik jeg udsmykket min højre fod med et motto jeg prøver at leve efter. Er super glad for resultatet! Det gjorde hammer ondt, specielt den øverste del mod anklen, og jeg er min søde veninde Lise evigt taknemmelig for at tage med og lade mig kradse hendes hånd op. Når jeg ser tilbage på det nu kunne jeg sagtens tage smerten tyve gange mere for samme resultat! 


Imorgen er dagen hvor min dejlige søster kommer hjem efter sine 12 måneder i USA. Er vildt stolt af hende og glæder mig til at have hende hjemme lidt, inden hun tager afsted igen for at studere i San Francisco. Kommer til at savne hende så meget!! Men det lader jeg være med at tænke på nu, nu skal jeg bare nyde hendes selskab inden hun smutter. 

Vi ses snart, har et par indlæg klar til jer efter arbejde idag :-)
Xoxo

torsdag den 4. juli 2013

Siiiiims

Har genfundet kærligheden til sims! Jeg tror alle unge mennesker har haft et crush på sims og det er bare knaldgod tidsfordriv.. Så nu har jeg investeret i et par udvidelsespakker til sims 3 og så går jeg under jorden et par dage ;-) Eller det gør jeg faktisk ikke, for skal arbejde i aften og imorgen aften. Har fået arbejde på en kro som tjener, så det er super hyggeligt! Lørdag står den så på nibe festival med min søde veninde Lise, vi skal op og høre noget lækkert musik :-) 


          Lise og jeg <3

Jeg er igang med at skrive indlæg af ældre kaliber men hold nu op det kræver noget af hukommelsen og så er jeg også ved at indsamle billeder rundt omkring. 

Glædelig 4th of july til mine amerikanske læsere. Det er en helligdag jeg er meget ked af jeg ikke fik lov til at fejre derovre, men jeg håber i giver den gas! 

Xoxo



mandag den 1. juli 2013

I'm back!

Hej allesammen!
Jeg troede på ingen måder at der var nogen der fulgte med derude længere. Der er måske heller ikke som sådan nogen der følger med, men der bliver da klikket ind engang imellem (sådan ca. 800 sidevisninger om måneden de sidste to måneder, selvom den har stået stille - så jeg er imponeret og glad!), så måske kan jeg fange dem der gør det. Jeg har besluttet mig for at skrive igen. Mest af alt fordi jeg rent ud savner det.

Min sidste tid har været ret turbulent, men nu har jeg været hjemme i lidt over 2 måneder og vil starte op igen. Jeg ved godt jeg ikke har det samme at skrive om nu jeg ikke er au pair længere, men jeg vil gerne gøre det til sådan en slags hverdagsblog hvor jeg kan skrive om lige præcis det der fylder i min hverdag. Måske er der ikke nogen der følger med (det håber jeg da lidt at der kommer til, bare en lille håndfuld) men generelt tror jeg også at det er godt for mig selv at skrive nogen tanker og ting ned. Har også været helt vildt glad for at have nogen ting at kigge tilbage på nu hvor jeg endte mit ophold i USA lidt anderledes end forventet. Så er det altså rart at kunne kigge tilbage og smile af de gode stunder jeg godt lidt kan glemme at jeg har haft.

Bloggen kommer til at handle om lidt forskelligt som; oplevelser, mode (min helt egen stil!), min hverdag, måske en smule fitness og ellers bare mine tanker. Er ikke den store tema-blogger, men jeg gør også det her mest af alt for min egen skyld. Da bloggen ændrer sig lidt drastisk skal jeg også lige have fundet på et nyt navn. For hvis i ikke blev bare en lille smule jaloux over mit liv i USA engang imellem så bliver i SLET IKKE jaloux over mit kedelige bonderøvsliv herhjemme ;-)

Måske bliver det en lille smule uoverskueligt her i starten, fordi for min egen skyld bliver jeg nødt til lige at følge op på de sidste ting der skete inden jeg tog hjem fra USA. Men måske finder nogen af jer også det spændende. Det kan i hvertfald være lærerigt hvis der er au pairs der læser med! Jeg håber ikke jeg har skræmt jer allesammen væk, og en kommentar ville blive ELSKET så jeg kan se hvem der læser. Hvis i alligevel vælger ikke at smide en kommentar kan jeg da i det mindste trøste mig med at jeg kan læse hvor mange sidevisninger jeg har haft. Om det så bare er folk der klikker forbi eller om de faktisk læser det, det må jo så forblive en gåde!

I dag er det Mandag den 1. juli - en god dag at starte noget nyt på! Jeg lover ingenting angående antal af indlæg, skal lige igang igen. Men jeg håber, og glæder mig til, at jeg bliver fanget af det igen.



xoxo

fredag den 19. april 2013

The sisterhood of the traveling build-a-bear

Sidste aften i philly. Nyder den med Holly og Ana på T.G.I fridays med lækker mad. Kommer virkelig til at savne de piger!! Vi har sammen købt en build-a-bear (pigerne havde au pair møde søndag som var byg en build-a-bear til velgørenhed) som hedder Sam. Sam skal rejse imellem os ligesom bukserne gør i "the sisterhood of the traveling pants". Sammen er vi the sisterhood of the traveling build-a-bear, som er en lille sjov ting vi fandt på. Jeg holder så meget af de piger og kommer til at savne dem uendeligt meget. Men jeg ved heldigvis også at det ikke er sidste gang jeg ser dem! Imorgen starter min rejse hjem - jeg har layover i DC i 10 timer så jeg håber jeg kan få internet og opdatere bloggen for good.

Ellers ses vi snart Danmark!! Glæder mig, men det er også helt vildt uvirkeligt..






torsdag den 11. april 2013

Besøg fra Det Kolde Nord, del 1

Jeg havde gået i flere dage og ventet og ventet på denne dag. Torsdag d. 14 marts. Vi kom hjem fra Maryland om onsdagen og onsdag aften skyndte jeg mig ud for at socialisere mig lidt med den søde Holly. Vi spiste bare på vores stamsted Top Tomato og fik snakket i lange baner. For jeg havde virkelig mange ting at fortælle! Torsdag arbejdede jeg og ENDELIG torsdag aften befandt jeg mig i en bus på vej til NYC hvor jeg skulle mødes med mine skønne savnede forældre og bedstemor. 

Jeg havde egentlig forberedt mig på at jeg ville ankomme til hotellet og så stå der og tage godt imod dem når de ankom fra lufthavnen - sådan skulle det ikke være! Deres fly landede tidligt så de var der allerede, der var jeg godtnok forvirret. Tænkte slet ikke over at kigge efter dem, men så står de bare inde i lobbyen og hopper og vinker og kalder på mig. Tossede unger! Det var rigtig skønt at se dem, men jeg tror det stadig var en smule urealistisk for mig. Efter 7,5 måned så kan man bare ikke forestille sig hvordan det er at mødes igen. Klokken var allerede ret mange så vi snakkede lidt og smuttede ellers bare i seng. Vi boede på hotel carter, ikke ligefrem verdens mest luksuriøse hotel, men det var billigt og en fantastisk beliggenhed - kun én blok fra times square. 

Fredag morgen var det tidligt op, og ud at finde noget morgenmad. Vi spiste på iHOP, som altså bare er en af mine favorit morgenmadssteder; international house of pancakes, bliver det bedre? Bagefter begav vi os ud på en spændende rejse.... Vi havde nemlig besluttet os for at tage ned til Ground Zero, men vi ville gerne spare penge og derfor komme derned med metro. Ikke verdens letteste system ;-) Efter at have spurgt omkring 100 mennesker hvordan, hvorfor og hvad vi skulle gøre kom vi da frem til sidst. Vi var inde og hente billetterne og tog lige en runde i deres souvenir butik. Efterfølgende gik vi over til Ground Zero (9/11 memorial hvis nogen ikke lige ved det hedder Ground Zero). Da man gik der (efter at have stået i kø i noget tid og blevet tjekket i hoved og røv i security) kunne man virkelig mærke stemningen. Selvom stedet som sådan ikke bærer præg af den forfærdelige ulykke, var det alligevel en helt speciel følelse. De to store memorials med navnene på de døde indgraveret hele vejen rundt og "the tree that survived"; det eneste træ der overlevede 9/11 i en hvis omkreds, og senere i en storm i 2003 også overlevede efter at få rykket alle rødderne op. Nu er træet flyttet tilbage til Ground Zero og er et symbol på overlevelse og liv. 

Det første nye tvillingetårn - også kaldt det tredje tårn
Det overlevende træ - kædet fast så rødderne kan sætte sig fast igen
Det lille tvillingetårn memorial
Indgraverede navne
Herefter gik vi ned til Wall Street og gik langs den gade, ned til havnen og fulgte havnen hele vejen ned for lige at få et glimt af frihedsgudinden. Selve Ellis Island og frihedsgudinden var (er?) stadig lukket efter orkanen Sandy i oktober, så vi kunne ikke rigtig komme tættere på. Vi fik dog alligevel lige et glimt, og så var mor tilfreds ;-) Efterfølgende tog vi metroen til Grand Central, som er den store togstation i NYC. Den er super smuk og gammel og helt uvirkeligt stor! Der gik vi lidt rundt og fik en smule at spise. Bagefter gik vi op til Times Square, da vi gerne ville prøve at få billetter til en musical på Broadway. Det var desværre liiiiige dyrt nok så det måtte vi droppe igen. Vi vandrede lidt rundt på Times Square og gik ellers tilbage til hotellet. Der sad vi lidt inden vi gik ud igen for at spise aftensmad på et hyggeligt lille italiensk sted, hvorefter vi bevægede os mod Rockefeller Center. Her tog vi i Top og the Rock og så udsigten som var afsindigt smuk i mørket med alt lyset rundt om i NYC. Ellers var vi ude og se den store skøjtebane og gik lidt rundt. JA vi gik rigtig meget den dag, det har i fuldstændig ret i! Vi var ret sent hjemme så det var på hovedet i seng før en travl dag dagen efter.

New York Stock Exchange
Wall St

Frihedsgudinden - så tæt på vi lige kom
Underholdning på Times Square
Udsigt fra Top of the Rock
Udsigt fra Top of the Rock - Empire State Building i midten
Lørdag skulle blive ret dårligt vejr med sne og regn senere på dagen, så vi prøvede at udnytte tiden udendørs før det. Først spiste vi morgenmad på et café lignende sted og gik ellers tilbage for at checke ud og få vores kufferter opmagasineret (hedder det det? mit danske er blevet elendigt...). Bagefter tog vi en af deres seightseeing busser rundt med turen uptown, da vi havde set det meste af downtown dagen før. Vi tog bussen hen til Central Park hvor vi stod af for, igen, at bruge fusserne. Vi gik rundt inde i Central Park i noget tid, som er latterligt stor! Vi så stedet hvor Kevin fra Alene Hjemme 2 møder duedamen og snyder forbryderne under en bro og vi så springvandet fra Friends' titelvideo (eller hvad det nu hedder). Videre gik vi op til Belvedere Castle som er et meteorologisk observatorium. Det er også hjemsted for Central Parks officielle vejrstation. Vi fortsatte ud på den anden side for at ville tage bussen derfra, da det viser sig at NYC har taget forskud på Skt. Patricks dag. Meget af 5th avenue var lukket pga. et optog - selvom Skt. Patricks dag altså først var søndag. Vi stod lidt og kiggede på optoget og måtte bedrøvet vende om og gå hele vejen tværs igennem Central Park igen, for at tage bussen på den anden side. På dette tidspunkt var vejret altså ved at blive lidt småirriterende med sne. 

Central Park - ufotogene familiemedlemmer... De er som en flok
børnehaveunger der ikke kan kigge på kameraet og smile.
Hvor svært kan det være? ;-) 
Imagine, Strawberry Fields i Central Park
Bow Bridge, Central Park
Mor, far og bedste ved "alene hjemme"-broen
Belvedere Castle
Belvedere Castle
Mor og Turtle Pond i baggrunden
Fotogene far, fra Belvedere Castle
Vi kom hen til busstoppestedet og missede lige nøjagtigt bussen, så vi måtte vente en 20 minutters tid på den næste, i et vejr som ikke lige var så praktisk. Da bussen kom slog vi os ned nedenunder (vi skulle ikke nyde noget af at sidde ovenpå i det vejr), og med varmen fulgte træthed. Jeg tror vi alle nåede at få en lille lur på den ca. en times lange bustur, men vi prøvede at følge med og stadig få set lidt af uptown og alle dens kirker og stedet Harlem (og nej, ikke hjemstedet for Harlem-shake...). Da vi kom tilbage til Times Square med bussen spiste vi lidt, og gik så på Madame Tussauds. Den ide var vi ikke de eneste der havde fået i det vejr, men heldigvis kunne vi springe køen over ved at betale ved en maskine. Selvom der var mange mennesker var det ikke umuligt at få set alle voksfigurerne og man kunne da også få taget billeder ved nogen af dem. Så smarte som vi er i Koch-familien, havde hverken jeg eller far strøm på kameraet efter to billeder. Tog en smule med min mobil, men ikke noget særligt imponerende. Til mors store skuffelse var Patrick Swayze ikke nogen steder at se, men overall var det nu en hyggelig oplevelse. 

Taylor Lautner, my love <3
(Ignorer at jeg ligner en skolepige med rygsæk på..)
Robert Pattinson <3 (ret dårlig voksfigur)
Far og Julia Roberts (som ligner Miley Cyrus på dette billede...)
Jonas Brothers <3
Lion King, som vi gerne ville have set på Broadway
Lørdag aften tog vi bussen til Philadelphia og toget derfra ud til lufthavnen hvor de skulle bo på hotel. Jeg boede med dem den nat, da jeg havde fri igen om søndagen. 
Det var vores NYC tur, så jeg cutter lige her, det blev nemlig ret langt. I et andet indlæg får i resten af deres besøg! 
Så, stay tuned

Long time no hear

I know. Men har en god forklaring denne gang. 1. dovenskab, den er måske ikke så god, men sand! 2. turbulent værtsfamilie forhold! Den er faktisk rigtig god den undskyldning. Og det får I i et af de næste indlæg. Hvis jeg da nogensinde kommer så langt ;-)

Well, der er jo sket en del siden sidst! For at gøre det lettere for mig selv (men måske mere besværligt for jer) så deler jeg altså indlæggene op efter begivenheder. Så det her indlæg er bare lige et "følg med på bloggen for nu spytter jeg indlæg ud"-indlæg. Lige nu sidder jeg på et hostel i philadelphia og venter på at der er en vaskemaskine ledig så jeg kan vaske tøj. Sidder på et hostel, tænker i så. Ja, det er en lang historie, så lad os nu skrue tilbage i tiden til den 9/3 hvor jeg sidst skrev et meningsfuldt indlæg.
Følg endelig med, for det bliver en spændende historie.

Et lidt ironisk billede af hvordan mit liv har været på det seneste
Over and out, for dette indlæg