onsdag den 23. april 2014

Motion for en dag

Skal lige love for jeg fik dagens motion igår. Besluttede mig for at gå ud til Amber hvor jeg havde en frokost aftale, i stedet for at tage metroen som altid - der er 9,7 km. Gåen med børnene er altid lidt ekstra om tirsdagen da de skal forskellige ting forskellige steder så der går jeg altid minimum 2-2,5 km. Mandag begyndte jeg på 30 day squat challenge, så jeg lavede selvfølgelig også mine 55 squats. Vi var egentlig stoppet til svømning men børnene ville så gerne fordi der har været den her pause på næsten to uger, så det tog vi også lige med igår. Idag er jeg så super smadret i min krop og må hellere tage den med ro (udover min squat challenge), og imorgen tror jeg at jeg går ud til Amber igen! 

Her er lige et billede af den lækre salat hun diskede op med - for det står jo stadig i Sundhedens tegn! (Især efter min ferie i Sevilla som INTET godt gjorde for mig...) 


Følgende lavede jeg til frokost i mandags som var super lækkert;


Ville have taget en lur da jeg fik fri imorges men antennemanden er her og antennen er på mit værelse... Gå nu altså! 


søndag den 13. april 2014

Det er søndag...

Og jeg tror faktisk at alt har lukket inde i byen. Det er i hvert fald ret normalt for en søndag i Madrid (og er det ikke også helligdag, i hvert fald i Danmark?). Men derfor har jeg nu alligevel besluttet mig for at jeg bliver nødt til at komme ind til byen og lure. Der går en bus udenfor, men busser er altså ikke lige mit speciale og slet ikke på spansk, selvom jeg er sikker på at det venlige personale hellere end gerne vil hjælpe mig. Men jeg har kigget på mit kort og ifølge det er jeg kun 900 m fra en metro station, og dét er noget jeg kan finde ud af! Metroen kører i de fleste tilfælde også lidt oftere end busser og især på en søndag. Heldigvis skinner solen allerede fra en skyfri himmel, så det er bedre end igår!

Igår var vejret lidt sørgeligt. Der var ikke koldt overhovedet, men det var bare så overskyet og gråt udenfor. Jeg satte mig derfor ned og skypede med mor/far/Matias i 2 timer og 45 minutter, hvilket var rart. Derefter var vejret stadig ikke godt og jeg så en film. Så klarede det en smule op, og jeg valgte derfor at gå en tur i en retning hvor jeg kunne se et lysfyr og nogle mennesker i horisonten. Ankommet til destinationen (endnu længere ude i industrikvarteret som hotellet ligger i), fandt jeg en 4-5 små søde cafeer og to supermarkeder; mercadona og Lidl. Lidl var noget værre møg men mercadona er jeg ret vild med (kender dem fra Madrid). Jeg købte lidt slik og en redbull og begav mig hjem igen, hvor jeg så endnu en film og var nede og træne. Ikke verdens mest spændende dag, men det var rart at slappe af.

Fredag da jeg var i carrefour (føtexlignende supermarked), var der en hobby zoo lige udenfor, hvor der var to hunde i udstilling som man kunne købe. Var så tæt på at stjæle den ene med hjem!  

Ved poolen

Den søde lille hund

Energyboost

Bland-selv rejer i Lidl...

Bestilte roomservice til aftensmad igår!

Nå, jeg vil smutte og prøve at få noget ud af dagen. Hyg jer!

fredag den 11. april 2014

Godmorgen!

Så er jeg lige kommet op fra morgenmad. Før jeg gik derned syntes jeg at stedet her er alt for business agtigt men da jeg kom ned til morgenmad og flere børn løber rundt og andre græder ustyrligt så blev der lidt mere familie/hverdag over det, så det var faktisk dejligt. Jeg snakkede endda med et dansk par.

Nå morgenmaden bestod af følgende;
Først toast med æg og bacon,

Så cocopops med frisk frugt,

Og til sidst en yoghurt med kage og varm kakao

Lige nu ser vejret således ud;

Men jeg håber at det er et skydække der bare lige skal blæses væk så solen kan titte frem! Ha en dejlig dag :-)

torsdag den 10. april 2014

Hilton garden inn

Jeg er lige ankommet til hotellet. Stedet er virkelig fint og business agtigt, måske sådan lige i overkanten faktisk, men det var noget af det billigste (med pool vel at mærke) jeg kunne finde. Stedet har som sagt pool, gratis fitness og så har jeg købt morgenmadsbuffet hver dag. Det ligger lidt udenfor byen (5 km fra centrum), men der skulle gå en bus lige udenfor. I dag magter jeg ikke andet end at chille på værelset med viaplay og netflix. Har ondt i maven (wonder why med den madpakke jeg havde med i toget) og er faktisk virkelig træt. Der er 31 grader lige nu og jeg har ødelagt airconditionen, så det er fedt! Jeg glæder mig bare til 9 dages afslapning.






Ferieeee

Så er børnene sendt i skole og jeg har officielt ferie indtil mandag den 21! Mit tog mod Sevilla går klokken 13:30 og morgenen skal gå med at pakke, gøre mig klar og glæde mig ;-) Vi havde en super stressende morgen. Jeg spørger lige for en god ordens skyld min værtsfar om han stadig kan køre mig til toget som han lovede da vi bestilte billetterne. Det kunne han så ikke... Det viser sig så at begge har så travlt idag at jeg ikke ser dem mere inden jeg tager afsted og så var der lige pludselig nogle ting der skulle ordnes. Min kuffert skulle hentes op fra kælderen, de skulle sætte ekstra penge på min mobil (da jeg ikke har penge til at ringe for normalt), der skulle forklares hvordan og hvorledes jeg kommer til togstationen og hvordan jeg skal håndtere alarmen da jeg kommer hjem fra ferie en dag tidligere end dem. Så skulle jeg selvfølgelig også have løn og heldigvis valgte de at betale mig for næste uge også selvom jeg jo slet ikke skal arbejde, og så gav de lidt ekstra oveni = 200€ i løn! Det var da rart. 

Jeg glæder mig bare til at ankomme i Sevilla klokken 16 og nyde at jeg endelig har ferie - vejret kan man jo heller ikke sætte en finger på. Eneste nedtur er at jeg jo er alene og ikke kan smøre min egen ryg i solcreme.... Men hvis det er det værste så skal det hele nok gå ;-) 

søndag den 6. april 2014

Næsten ovre!

Så er weekenden næsten ovre! Det er simpelthent gået så stærkt, en eller anden må have hørt mine bønner fra sidste indlæg! 

Fredag aften gik med at jeg var alene med børnene på skift imens min værtsmor havde lidt kvalitid med dem hver for sig. Klokken 20:30 havde jeg fri, og klokken 21 mødtes jeg med Amber på TGI. Vi spiste lækker mad, drak sangria og vin, og snakkede latterligt meget! Haha





Kom halvsnaldret hjem klokken 00.. Lørdag morgen skulle jeg have ungerne klar klokken 10, og så smuttede de allesammen. Jeg mødtes med Amber klokken 11 og vi tog ned til sol, kiggede på butikker, spiste vores første McD her (som faktisk er ganske udemærket!), spiste is, gik rundt på Plaza mayor og sad og kiggede på mennesker i et par timer ved springvandet. Vi havde det egentlig godt. Kom hjem klokken 17, så en film og faldt i søvn. Klokken 21 badede jeg pigerne og så gik jeg i seng igen. Idag har jeg hygget med lola mens de andre var i kirke (som altid om søndagen), så skulle vi i klub hvor vi havde frokost med igen. Vejret var skønt med 22 grader og jeg fik en lur i græsset. Vi blev hentet klokken 16 og nu har begge pigerne veninder på besøg og jeg vil se en film. I aften skal jeg bare give dem et bad og noget mad og så er weekenden ovre! Hurra hvor lækkert. 


torsdag den 3. april 2014

Lidt af hvert

Jeg ved godt det er lidt tid siden jeg sidst skrev noget, har fokuseret på så mange andre ting på det seneste. Fredag spiste jeg frokost med Jess og Amber da det var Jess sidste dag i Madrid. Om aftenen var Amber og jeg i byen med Enni. Vi havde lejet et hostelværelse hvor vi gjorde os klar, drak lidt før vi tog i byen og så sov om natten. Det var ret nice og er bestemt noget vi gerne gør igen. Lørdag havde jeg de slemmeste tømmermænd, fik vist lidt for meget at drikke. Hele dagen gik derfor med at ligge i sengen, spise chokolade og se film.... Søndag var jeg ved frisøren da jeg fuckede mit hår temmelig meget op om fredagen, og efter det spiste jeg aftensmad med Marie og shoppede lidt i hogm. 

Nu er det allerede torsdag, det er slet ikke til at fatte. Denne uge er gået med at få vægttabet på rette spor igen og få lavet spansk lektier. Lige nu burde jeg faktisk se en film som jeg skal se i spansk, men føj hvor er den langtrukken.... Om præcis en uge tager jeg til Sevilla som jeg glæder mig SÅ meget til! 9 dages ferie bliver altså lækkert. Heldigvis ser det ud til at vejret arter sig, men jeg kan jo ikke se helt frem til den dag jeg kommer endnu - så må hellere lade være med at jinxe det... Imorgen skulle skat gerne sætte penge ind på min konto, og forhåbentligt går weekenden hurtigt. Selvom det ikke plejer at være tilfældet for mine arbejdsweekender.

Mit nye hår :-)

Snapchat fjolleri med lola 

Selfie med pigerne 

Yndlingspigen

Vejrudsigten! Hvis nu kurven fortsætter sådan har jeg ikke noget at klage over ;-)