fredag den 20. december 2013

First World Problems...

Jeg tror mange af jer derude har brugt udtrykket first world problem om noget man hader, men som i bund og grund ikke er et rigtigt problem. Velgørenhedsorganisationen Water is life har lavet en kampagne udfra tweets (på twitter) som har fået hashtagget #FirstWorldProblem. De har sammensat en lille video hvor børn og voksne fra den tredje verden udtaler disse første verden problemer i deres omgivelser. På den måde kan man virkelig se hvordan de problemer på ingen måde er rigtige problemer.

Videoen hedder #FirstWorldProblems Are Not Problems., og jeg synes i skal bruge det ene minut på at se den lige her.



Den rørte mig rigtig dybt og giver bestemt stof til eftertanke! Når det kommer til stykket er det virkelig ikke et udtryk man bør bruge sådan i flæng.

xoxo

tirsdag den 17. december 2013

Mandagsønske #4

Hvid jul! Denne uges mandagsønske er at få en hvid jul. Normalt er jeg ikke vildt meget til sne og kulde, men der er intet smukkere end når sneen daler når man sidder i de lune stuer, spiser god mad og danser om juletræet.

Resten af vinteren må sneen gerne holde sig langt væk. For der er nemlig næsten heller ikke noget værre end sjap, våde sko, glatte veje og forkølelse! 



Så om 7 dage må sneen gerne dale ned i det danske land (inklusiv nordjylland, igos!!) Tænk at det allerede er jul om 7 dage, som tiden dog flyver! :-)

xoxo

onsdag den 11. december 2013

Ny header

Som i nok har opdaget så har jeg fået ny header. Den har min søde veninde Lise kreeret, for det havde jeg simpelthent ikke selv færdigheder til. I headeren finder i de ting som er en stor del af mit liv: mig selv, spejder, min søde veninde (venner generelt!) og min au pair tid. Sidstnævnte er ikke helt overstået endnu, så følg med! Når vi kommer en lille smule tættere på, så fortæller jeg meget mere. Men lige nu nyder jeg bare at det er jul og at jeg egentlig har det ret godt! (En lille smule tættere på, har mit forrige indlæg afsløret, er når vi nærmer os den 10 januar :-))



Tak til dig min søde, for at have været der for mig siden første dag i 1.g, for at det føles som om at vi har kendt hinanden altid og for at dele de bedste, sjoveste, sygeste, mest absurde og vanvittige minder med mig. Tak fordi du er dig!

xoxo

mandag den 9. december 2013

Mandagsønske #3

Denne uges mandagsønske er en tv-serie. En helt speciel en af slagsen! Hvor sex and the city altid har været en favorit hos mig, så har en ny nu væltet den af første pladsen. Nemlig gossip girl. Det at man følger den her helt fucked up gruppe af upper east side unge, på godt og ondt, er virkelig catchy. Man kommer helt ind på livet af dem, og deres sindssyge hverdag, og jeg elsker det!! Jeg har set serien til ende en gang, begyndte på den igen for noget tid siden men kom fra det, og nu er jeg altså begyndt forfra på den igen. Jeg kunne helt vildt godt tænke mig boksen (sæson 1-6) så man bare kan smide dem på dvd'en i stedet for at skulle se dem igen og igen online.

Det er helt klart en anbefaling herfra til piger derude der ikke har set den. Den er virkelig fængslende! 



For mig er det blevet helt surrealistisk at se dem i andre film fordi man følger dem så længe i de her roller. Blandt andet spiller Chuck Bass med i en film der hedder chalet girl hvor han er den romantiske søde fyr - det er altså svært at forestille sig ;-) 

Bestemt et lille julegaveønske hvis der skulle følge nogen med, der giver mig sådan en!

xoxo


torsdag den 5. december 2013

Nu er det altså jul igen...

Og traditionen tro skal min mor altid gå lidt amok i julepynt. Og det er meget hyggeligt ingen tvivl om det! I år har hun taget skridtet videre og erhvervet sig nyt pynt til samlingen: et spillende, sneende juletræ i hvid. Det er købt i Østrig og er med stor sandsynlighed et af de første af slagsen i Danmark ;-) 


God jul siger jeg bare!
xoxo

onsdag den 4. december 2013

Mandagsønske #2

Mit mandagsønske nummer to er lidt mere specielt. Et af mine store ønsker her for tiden er at komme ud og lave noget frivilligt arbejde i et u-land. Jeg har kigget på rigtig mange forskellige steder og forskellig slags arbejde, og hvis jeg tog afsted ville jeg sikkert ikke kunne bestemme mig for hvor jeg ville hen og hvad jeg ville lave. Desværre ligger sådan en tur lidt over mit budget for tiden, og det bliver derfor ikke en realitet. Men man har vel lov til at drømme.




xoxo