lørdag den 28. september 2013
Smukke W
Omkring W's 1 års fødselsdag havde vi et professionelt photoshoot. Jeg har aldrig vist jer nogen af de billeder og havde næsten helt glemt dem, men faldt tilfældigvis over dem idag. Fotografen var super dygtig og tålmodig, og jeg elsker alle billederne. Desværre har jeg dem kun med vandmærke da jeg ikke har købt dem. Her er mine favoritter:
Besøg fra Det Kolde Nord, del 2
Puha, nu skal de grå hjerneceller i brug.... Skal huske en del tid tilbage for at skrive om resten af besøget fra mor, far og bedstemor!
Lørdag aften ankom vi på deres hotel ved lufthavnen og gik i seng....
.... Søndag havde jeg igen fri. Vi stod op og fik lidt morgenmad, hvorefter vi drog mod lufthavnen for at finde det sted hvor vi skulle leje en bil til resten af dagene. Vi gik bare op til disken og ville leje en bil, men prisen var ALT for høj sammenlignet med den pris som vi havde set på hjemmesiden tidligere. Det viste sig at det var langt billigere at bestille online, så vi lånte deres computer, og bestilte en bil til med det samme. Det sparede os altså en hel del knaster (det var nu stadigvæk dyrt...) Vi kørte ind til Philadelphia, tak Gud at vi lejede en GPS også, ellers havde vi da været på spanden! Vi spiste frokost på en hyggelig lille café, hvorefter vi var i Eastern State Penitentiary på rundtur. Man fik sådan en båndafspiller og høretelefoner, og så fortalte den ellers en historie og sagde hvor langt man skulle gå og hvor man skulle kigge hen når det var. Fængslet var i brug fra 1892-1971, hvor blandt andet også Al Capone sad fængslet. Det var meget "sjovt" at se hvor stor forskel der var på hans celle og de andre indsatte. Han havde super luksus med skrivebord, lamper og lænestol, i modsætning til andre der kun havde seng og lille bord og nogen sågar intet lys overhovedet (hverken elektrisk eller naturligt!). Efter en tur i souvenirbutikken var det tid til at vende snuden mod min værtsfamilies hus hvor vi var inviteret på Sct. Patricks day's dinner. Det var meget hyggeligt og anderledes irsk mad. Derefter tog de gamle tilbage til hotellet. Jeg skulle arbejde dagen efter så jeg blev og sov.
Mandag kom de hen til lejligheden lige som jeg havde lagt W til at sove formiddagslur, så vi måtte lige vente lidt med at gå ud. Da han vågnede pakkede vi til en dag ude (vejret var jo koldt som bare fanden!). Vi var først på Darling's diner for at spise frokost, hvilket var SUPER lækkert. W charmerede alle og var verdens sødeste dreng som vi sad der. Jeg tror at både mor, far og bedstemor forelskede sig i ham med det samme, så for mig var det ikke meget arbejde. Far blev vist helt skruk og glæder sig nok til børnebørn, han sad i hvert fald ved siden af og pjattede og legede og fodrede. Bagefter tog vi metroen ind til midtbyen hvor vi var i Burlingtons Coatfactory (kæmpe mærkevare udsalgsforretning), og senere gik hen til rådhuset og Love Park (igeeeen igen igen). Vi tog metroen tilbage ved 18-tiden og gav W tilbage til C og kørte selv mod King of Prussia mall hvor vi spiste på Cheesecake Factory og så en lille smule af centret, hvorefter vi kørte tilbage til hotellet da vi skulle tidligt op næste morgen!
Tirsdag havde jeg igen en fridag. Vi havde alle sovet på hotellet, og stod tidligt op. Dagen stod nemlig på seightseeing i Washington DC! Vi kørte ind til byen, parkerede og fandt den bus vi skulle med - med nød og næppe! Folk var virkelig dårlige til at forklare vejen og det var ikke det samme busselskab som vores New York tur. Vi nåede det da heldigvis, og fik gode pladser i dobbeltdækkerbussen. Vi sad nemlig ved sådan et bord, så vi sad og kiggede på hinanden. Vi startede vist alle med at sove lidt, hvorefter vi spillede Ludo på min iPad.
Det gik ret hurtigt op for os at det var langt imellem de ting vi gerne ville se, så efter en intens søgen efter toiletter og en hurtig frokost hoppede vi på en af de røde seightseeing busser for at se resten af DC. Heldigvis var der nogenlunde godt vejr så vi kunne sidde oppe på toppen uden at fryse alt for meget.
Vi smuttede tilbage og jeg havde næsten fri, så de gamle kørte lige tilbage på hotellet for at hente noget og ville så komme og hente mig igen. Derhjemme skete der et "uheld" hvor Wiley var ved at kvæles i noget, og de måtte tage på hospitalet. Kan ikke fortælle så meget for det ville de ikke have, og det respekterer jeg. Det hele endte dog godt igen, bare rolig.
Lørdag aften ankom vi på deres hotel ved lufthavnen og gik i seng....
.... Søndag havde jeg igen fri. Vi stod op og fik lidt morgenmad, hvorefter vi drog mod lufthavnen for at finde det sted hvor vi skulle leje en bil til resten af dagene. Vi gik bare op til disken og ville leje en bil, men prisen var ALT for høj sammenlignet med den pris som vi havde set på hjemmesiden tidligere. Det viste sig at det var langt billigere at bestille online, så vi lånte deres computer, og bestilte en bil til med det samme. Det sparede os altså en hel del knaster (det var nu stadigvæk dyrt...) Vi kørte ind til Philadelphia, tak Gud at vi lejede en GPS også, ellers havde vi da været på spanden! Vi spiste frokost på en hyggelig lille café, hvorefter vi var i Eastern State Penitentiary på rundtur. Man fik sådan en båndafspiller og høretelefoner, og så fortalte den ellers en historie og sagde hvor langt man skulle gå og hvor man skulle kigge hen når det var. Fængslet var i brug fra 1892-1971, hvor blandt andet også Al Capone sad fængslet. Det var meget "sjovt" at se hvor stor forskel der var på hans celle og de andre indsatte. Han havde super luksus med skrivebord, lamper og lænestol, i modsætning til andre der kun havde seng og lille bord og nogen sågar intet lys overhovedet (hverken elektrisk eller naturligt!). Efter en tur i souvenirbutikken var det tid til at vende snuden mod min værtsfamilies hus hvor vi var inviteret på Sct. Patricks day's dinner. Det var meget hyggeligt og anderledes irsk mad. Derefter tog de gamle tilbage til hotellet. Jeg skulle arbejde dagen efter så jeg blev og sov.
![]() |
| Al Capones celle |
![]() |
| Typisk celle (restaureret) |
| En træt W på shopping! |
| Rådhuset |
| Mor og far <3 |
| W og jeg <3 |
Da vi ankom til DC var vi lidt småforvirrede og vidste ikke helt hvor vi skulle gå hen osv.... Vi begav os mod noget der lignede noget seightseeing, hvor vi endte op ved the Capitol som er sædet for USA's kongres. Der var vildt meget ståhej og mange mennesker der og prøvede man at komme ind på området fik man stukket et gevær i hovedet og bedt om at vende om. Det viste sig at det var fordi præsident Obama var på vej dertil, og så er sikkerheden altså bare i tip top! Man kunne godt komme derind hvis man gik igennem visitors center, men der var vildt lang kø og vi kunne godt nøjes med at se det udefra.
Det gik ret hurtigt op for os at det var langt imellem de ting vi gerne ville se, så efter en intens søgen efter toiletter og en hurtig frokost hoppede vi på en af de røde seightseeing busser for at se resten af DC. Heldigvis var der nogenlunde godt vejr så vi kunne sidde oppe på toppen uden at fryse alt for meget.
Et lille uddrag af hvad vi så fra bussen. DC er helt klart et besøg værd hvis man er til kulturelle ting, og jeg er overbevist om at vores dag også ville have været lidt lækrere hvis vejret var bedre. Men vejret kunne have været værre, så vi klagede ikke! På et tidspunkt blev hele trafikken på en gade stoppet og dirigeret væk og få minutter senere så vi selveste præsidentvognen og hans følge komme kørende (MEGET langt følge), så det var også lidt sjovt. Vi kunne bare ikke komme til at tage billeder af det.
Da busserne stoppede med at køre tog vi tilbage til Union Station hvor vores bus ville gå fra senere. Her kiggede vi lidt på butikker, shoppede souvenirs og spiste aftensmad. Da vi tog bussen hjem var vi godt trætte! Jeg sov igen på deres hotel selvom jeg skulle arbejde onsdag, fordi vi var så sent hjemme. Far kørte mig på arbejde onsdag morgen, kørte tilbage og så kom de alle tre lidt senere for at tilbringe tid med os. Vi tog igen på Darling's diner fordi vi var blevet fan, og drog mod midtbyen bagefter. Denne gang var det tid til at gå ned mod kunstmuseet og Rocky statuen og trapperne. Vi stoppede dog i en kirke på vejen, som jeg længe havde haft lyst til at se.
| En skriftestol! |
| Lille søde Wiley |
| Ja.. er det ikke det man gør på Rocky trapperne?? |
Da de gamle kom tilbage smuttede vi ind til byen hvor min bedste skulle bytte noget og jeg skulle købe Lises fødselsdagsgave. Vi kørte tilbage til hotellet og snuppede en sandwich på vejen, og var ellers på hotellet om aftenen (vi tog vist et spil Ludo, haha).
Torsdag var deres sidste dag i philadelhia, og jeg havde fri. Vi smuttede derfor i New Jersey aquarium lige på den anden side af broen. Det var bare ren hygge med at se på dyr. De skulle med flyet klokken 17 så vi skulle derfra i god nok tid til at komme tilbage og aflevere den lejede bil og så i lufthavnen.
Da vi kom til lufthavnen sagde jeg farvel efter en skøn uge. Vi havde nået en del som var rigtig hyggeligt og jeg følte jeg var klar til at tage de sidste måneder i USA op.
Jeg ved det blev ret langt, men det er altså også spændende synes jeg... Og det er mest til mig og min familie for at kunne kigge tilbage på vores oplevelser :-)
xoxo
fredag den 27. september 2013
Nostalgi 2.0
I USA skrev jeg et indlæg om nostalgi: jeg savnede spejder og klanen. Nu savner jeg noget andet: USA og det meste det medførte. Derfor får i en billedserie af billeder fra mobilen af ting jeg savner i USA. Stortset allesammen er brugt i tidligere indlæg men de kan være glemt - eller måske har i ikke set dem. Her kommer de i hvertfald!
xoxo
torsdag den 26. september 2013
Lige nu:
Mini cruise! Min søster og jeg er ankomme på færgen, tjekkede ind i den lille men hyggelige kahyt og gik ellers på oplevelse. Der er mange spændende ting her, og vi prøver så meget som muligt at få det til at føles som mini ferie. Vi har kigget i butikkerne (og købt lidt i butikkerne, ups) og tjekket spillehallen ud. Så spillede vi Bingo med en masse gamle mennesker (læs: nordmænd...) Vi vandt desværre ikke noget men der var ellers heftige premier at hente! Det var papirsplader med 3 plader på hvert papir. Det var så "internetversionen" (eller hvad det hedder) med 5*5 tal per plade så der var præcis alle tal på et papir (altså 3 plader). Så var der præmier til den første med 1 række, første med 2 rækker osv op til de 5 der er på en plade, og så 4 spil i alt (altså 20 vinderchancer). Man vandt en pose valgfri slik/plade chokolade plus et gavekort til brug i færgens restauranter, barer og butikker. Så blev gavekortet mere værd for hver række. Vinderen på de 5 rækker vandt et gavekort på 250 plus en minicruise for 4 personer. Vinderen af de 5 rækker i det sidste spil vandt jackpotten: gavekort på 5000 norske kr! Det er altså ikke dårligt. Det skulle selvfølgelig bruges i butikkerne ombord, men havde en gyldighed på et år - og man vandt jo også et minicruise for 4 oveni, så man kunne komme tilbage og bruge pengene. Der er en duty free shop og en butik, hvori man kan købe både smykker, tasker, Ray bans, tøj, makeup og parfume. Men 5000 er nu alligevel mange penge at bruge på det på en gang!
Efterfølgende spiste vi frokost og tog så i spa! Suuuper lækkert med 2 varmt vands bassiner, et koldt vand, specielle brusere, sauna, dampbad, udendørs jacuzzi og varme kakkel liggestole med lækker udsigt! Her kunne man lige nyde en drink og lidt at spise fra kiosken derinde. Ved siden af det kunne man købe sig til massage, mani-pedi, frisørbehandlinger osv..
Lige nu gør vi os klar til vi skal have buffet på færgens restaurant. Vi har det egentlig godt!
xoxo
onsdag den 25. september 2013
Mini ferie fraaaaa nu af!
Har haft en totalt stressende dag! Sent i seng igår eftersom jeg først havde fri klokken 23 i skalborg, tidligt op i morges da vi skulle møde på arbejde klokken 7 i Svenstrup, hjem fra arbejde klokken 15, ordne nogen ting, spise aftensmad, arbejde på kroen i to timer, til møde med spejder i en time, hjem og smøre madpakke til imorgen og nu endelig et pusterum hvor jeg ligger i sengen. Jeg burde sove for skal tidligt op i morgen og på et velfortjent mini cruise med min søde søster, men jeg skal lige opdateres af de daglige blogge jeg læser (læs evt min brors nye altmuligt blog på valsbyblog.dk - den handler om mad, fotografering, hverdag, teknologi og andre tanker han render med) og så skal jeg spille candy crush.
Imorgen befinder jeg mig på vandet og er først hjemme fredag morgen. Håber jeg får tid og overskud til at tjekke ind med nogle gode indlæg efter det! På båden skal vi i spa, spille Bingo og have buffet til aftensmad - ren afslapning!! :-)
tirsdag den 24. september 2013
Oceaner af tid - eller?
Hold op hvor har jeg dårlig samvittighed. Det er åbenbart meget svært for mig at få rutine med bloggen igen. Det gik ganske ok lige før jeg skulle til Tyskland, men da jeg ikke havde net dernede kunne jeg ikke blogge og så var rutinen væk igen da jeg kom hjem. Og så kom der hundrede andre ting i vejen, og så videre, og så videre. Burde egentlig have oceaner af tid: har intet rigtig fast arbejde, skole eller noget. Alligevel kommer der altid noget i vejen, og kommer altid i tanke om bloggen når jeg ikke har tid til at blogge. Nå nok om det, min blog skal ikke være fyldt med undskyldninger!
I den her uge er mine forældre på Kreta og min lillebror i Rom, så mig og min søster er alene hjemme. Hun arbejdede igår hvor jeg fik set noget bones og passet de daglige gøremål. Idag har jeg fået arbejde (skønt!! Har brug for så mange penge som muligt til min ferie om 4 uger!). Arbejder 15-23 og så har jeg også arbejde imorgen fra 7-15. Så det er skønt! imorgen aften skal jeg på arbejde på kroen og til møde med spejder. Torsdag-fredag skal min søster og jeg på mini Cruise som jeg har vundet, så der skal vi rigtig hygge! Det glæder jeg mig til :-) Her er lige et par billeder af aftensmaden igår mens vi hyggede til filmen new years eve.
Abonner på:
Opslag (Atom)





































