lørdag den 9. marts 2013

Så' det weekend!

Så er det endelig weekend! Det har jeg virkelig set frem til.. Har været helt og halvt syg hele ugen, så har ikke arbejdet så forfærdelig meget. Har til gengæld haft nogle hårde timer når jeg så endelig arbejdede.. Nu er jeg kommet på antibiotika og så håber jeg det går over, inden mine forældre kommer på torsdag! De er ankommet godt i SF og nyder vist allerede livet med min søster. Jeg glæder mig i hvert fald til det er min tur! Jeg skal bare slappe af hele weekenden med gossip girl på netflix, det har jeg virkelig brug for.

W har været noget så træt den her uge, han har taget 2-3 lure hver dag - derhjemme tager han sjældent mere end 1 om dagen.. Men når han sådan falder i søvn midt i det hele må man jo lade knægten sove! Derudover har jeg spist meget stærkt krydderi og drukket flere liter væske efterfølgende.... Nu vil jeg ned og have morgenmad, but stay tuned!







tirsdag den 5. marts 2013

... og så blev det Marts

Så har vi allerede Marts, og det skulle forestille at være forår. Det synes jeg ikke helt holder stik endnu, men håber da det kommer snart! Har ikke skrevet i noget tid nu men har simpelthent været SÅ stresset!

Vi starter med sidste weekend, den 23-24 februar. Lørdag var jeg hjemme ved Ana sammen med Holly og spise pizza og chille inden vi tog i biografen og så Safe Haven, endnu en filmatisering af en af Nicolas Sparks' romaner. Filmen var virkelig god, men anderledes af hvad Nicolas Spark normalt laver - selvfølgelig havde den kærlighed med, men ikke nær så "jeg kan ikke leve uden dig"-agtigt, men mere "jeg dør bogstaveligt talt hvis jeg er med dig"-agtig.. Haha, hvis i forstår, for det lyder lidt skørt. Men der er sådan action i den i en del højere grad end normalt. De andre piger siger også at den er meget forskellig fra bogen. Det var også lørdag, før biografen, at jeg mødte min polske tvillingesøster Daria, som Ana havde været sammen med inden. Holly og Ana sagde at vi lignede hinanden en del bagfra og så kommer vi til at snakke om fødselsdage, og vi er begge født d. 15/5 - 1993... Det er ret skræmmende! Aftenen endte dramatisk, for da vi kom hjem fra biografen skyndte Ana's værtsforældre sig på hospitalet: hendes værtsmor skulle nemlig føde. Hun var dog gået 2 uger over tid, så de var godt klar over at det kunne ske hvert minut. Hun fødte en velskabt lille pige ved navn Lidia.

Mig, Holly og Ana. Chiller i Ana's kælder som er NARNIA!
(Man går ned i kælderen igennem garderobeskabet i stuen/gangen, haha)
Søndag tilbragte jeg heele dagen sammen med søde danske Mille. Jeg tog ud til hende, i en af Philadelphias mange forstæder og hun hentede mig i bil. Vi besluttede os for at tage ud til King of Prussia mall, som er et kæmpe center uden for Philadelphia. Det er der de har glowgolf og min elskede Cheesecake Factory. Vi gik lidt rundt og shoppede, jeg fik købt mig noget nyt træningstøj så jeg rigtig kan være pro. Derefter gik vi på Cheesecake Factory (selvfølgelig!) for at få aftensmad. Vi sad der i lang tid, for vi kom allerede klokken 17, da der altid er latterligt lang kø, som vi ville prøve at undgå. Vi nød maden, snakkede virkelig meget og afsluttede selvfølgelig med en cheesecake, ellers er det ikke et rigtigt besøg ;-) Derefter valgte vi at tage i biografen, da ingen af os egentlig havde lyst til at skilles allerede og begge nød lidt tid væk fra familien. Vi tog ind og så Identity Thief, som er mega sjov! Efterfølgende kørte hun mig til togstationen og jeg tog hjem.

Ugen var lang med masser af arbejde og træning. Jeg fik også mit nye pulsur som jeg havde bestilt så jeg kan være endnu mere pro! Det glæder jeg mig til at tage i brug. Det var også fredag i denne uge at C, W og jeg skulle køres ned til C's forældre for at få ekstra hjælp. Desværre kom vi langtfra ubesværet igennem ugen og natten mellem torsdag og fredag skete det forfærdelige at vi en tyv prøvede at bryde ind i huset. Heldigvis, da han endelig kom inden for, satte alarmen igang og han smuttede med det samme. Politiet kom dog stadigvæk, så fra 3:45 til ca. 5 snakkede vi alle med politiet, og det var min opgave at tage W hvis han vågnede af det hele. Det gjorde han heldigvis ikke! Ved 5:30 tiden blev jeg sendt i seng men kunne langtfra sove så lå bare og vendte og drejede mig i et par timer, og fra klokken 8:00 skulle jeg så arbejde i 9 timer.. Det var en sindssygt lang dag, og vi rendte alle rundt som zombier efter nattens ståhej! Da klokken blev 19 kørte vi mod Maryland i en fyldt bil, men det stod ikke helt på Ashton for mig, for jeg skulle have mit første weekendkursus i Baltimore, Maryland. Jeg blev sat af ved conference centeret på vejen, og overnattede til lørdag morgen hvor skolen begyndte.

Bagdøren er smadret - taget lige efter indbruddet skete

Oprydning - der var glas over det hele!
Jeg har valgt kurset Travel Spanish som er basis spansk fraser som kan komme en til gode hvis man rejser i spansk talende lande. Kurset strækker sig over to weekender, hvor den anden weekend er i start April, og giver mig de 6 credits jeg skal have for at gennemføre Au Pair programmet. Lørdag stod overhovedet ikke på spansk men derimod forskellige klasser vi havde valgt på forhånd. Vi havde 4 forskellige klasser af 2 timers varighed hver, og jeg havde Resume writing, Money 101, Life skills og Women's health. Fire ganske spændende klasser, og i hvert fald anderledes! Søndag stod den så på spansk hele dagen i 8 stive timer... Men han var god til at gøre det sjovt og jeg lærte faktisk en hel del. Der var 5 eller 6 forskellige kurser i den her weekend, for nogen var det deres anden del af kurset, og det er udelukkende for Au Pairs. Det er en super lækker måde at få mødt nogle nye mennesker på, og alle har jo noget til fælles. Jeg blev ret gode venner med sydafrikanske Alduné som jeg har spansk med, og snakkede ellers med nogle andre tøser. Mødte også en dansk pige der snart flytter til downtown Philadelphia, som jo er mega lækkert! Derudover mødte jeg også en dansk pige, Anne, som bor i Tampa, Florida, som var kanon sød. Hun bor tilfældigvis ved en familie jeg også interviewede med (men desværre kun kunne få en au pair der kunne komme i august) og er også rigtig gode venner med Maria som er den danske Au Pair fra San Antonio, da de var på akademiet sammen i starten! Det er altså ret pudsigt sådan noget. Henover weekenden fik vi også super lækker mad! Der var kæmpe buffeter i alle skikkelser og jeg blev totalt fedet op af dessertbordet... Har desværre kun fået taget billede af min morgenmad søndag (og morgenmad lørdag, men det var bare continental morgenmad, da det ikke som sådan var en del af kurset, som først startede klokken 9 lørdag - det var nu lækkert alligevel), ville gerne have vist det overdådige mad vi fik! MEN jeg skal jo derned igen i april, så der skal jeg nok tage billeder! Glæder mig afsindigt meget, og altså ikke kun pga maden....

Læææækker morgenmad, vildt lækker frisk frugt! Og det der
skemad var sygt godt (selvfølgelig, der er chokolade i, haha)
Nu er weekenden ovre og det er mandag aften. Første arbejdsdag her i Maryland er gået godt - og stærkt! - og C's mor laver totalt lækkert mad! Imorgen skal vi have min livret her som er tacosalat, det fik vi sidste gang vi var her og jeg har tænkt på det lige siden. Onsdag skal der måske være kæmpe snestorm så skolerne har lukket. Ifølge gammel amerikansk overtro skal man så sove med sin pyjamas på vrangen natten inden, og så holder skolerne lukket...  Om tre dage står mine forældre og bedste på amerikansk jord. Først om 10 dage står de på østkyst jord, men den tid skal nok gå stærkt. Glæder mig rigtig meget!

Her er lige lidt forskellige billeder som i ikke har set:

Fra photobooth på W's fødselsdag
Fra photobooth
Fra photobooth
Et julebillede af Anja, W og jeg. W ser vildt fed ud, jeg ser bare
klam ud! haha 
W idag - han sad fast derinde i og begyndte
så at gnave træstykker af stolen...
Legede lige med W's abc blokke den anden dag
miss you skat <3
Sååå, det var vist alt for denne gang. Det blev altså også et ret langt indlæg alligevel, det er længe siden jeg har haft sådan et.... Men nu er det puttetid! 
Håber i alle har det godt, jeg nyder i hvert fald livet til fulde for tiden. Tusind kram

fredag den 22. februar 2013

Gaver, gaver, gaver, jeg elsker gaver!

Har her til morgen fået en gave som tak for at være så fleksibel og god i en tid som denne, hvor min værtsmor lige er blevet opereret! Det er rart at blive værdsat :-)

Idag skal jeg hygge lidt med W, men det lader til jeg får lidt tidligere fri da J allerede er kommet hjem fra arbejde igen. Han skulle møde op og lave en operation (han er øjenlæge) og så kunne han holde fri igen. Men patienten mødte fuld op så operationen blev aflyst. Snak om at møde unødvendig op på arbejde!

Senere skal jeg op og træne inden weekenden står på fis og ballade med Ana, Holly og den danske Mille :-)

Stay tuned everyone, og ha en fantastisk weekend!



onsdag den 20. februar 2013

Lige nu og siden sidst

Så er det allerede 10 dage siden jeg sidst skrev - tiden går sørme stærkt! Lige nu er C på sygehuset og skal snart opereres, hvilket betyder at de næste uger bliver meget hårde for mig. Hun skal være på krykker i 4-6 uger (alt efter hvilken operation de vælger at lave på hende) og kan derfor slet ikke løfte eller være ansvarlig for W, som har det med at bevæge sig ret meget. Indtil næste fredag skal jeg altså arbejde hver dag lige så meget som J gør (= 11-12 timer om dagen), hvor J så kører C, W og mig ned til C's forældre i Maryland hvor vi skal være indtil onsdag den 13 marts, for at C's forældre kan hjælpe (desuden har de også færre trapper i deres hus), da jeg ikke må arbejde så meget. Vi kører så hjem onsdag og torsdag ankommer mine forældre og bedstemor, hvilket jeg glæder mig rigtig meget til!! I Maryland bliver det nok to meeeget kedelige uger da jeg ikke kender nogen andre au pairs, men C's far er pensionist så C vil overtale ham til at tage os nogen steder hen, har blandt andet hørt rygter om vi skal til Washington aquarium. Men nu får vi at se!

Siden sidst har jeg: hygget mig gevaldigt med Ana og Holly på cheesecake factory og spillet glowgolf, som var en anderledes men hyggelig oplevelse! Det har også været valentinsdag som de tydeligvis går mere op i herovre end derhjemme! fik det sødeste kort af min valentine, og spiste lækker lækker mad til aften.
Har også trænet røven ud af bukserne og ellers bare slappet af og ordnet nogen små ting (feks fået farvet mit hår, endelig!!). Den her uge har jeg kun ca 35-40 timer da næste uge bliver meget overtid, så har slappet en del af her mandag og tirsdag. Skal måske ud at spise med Holly i aften hvis C har det godt når hun kommer hjem, og ellers står min weekend nok på bio og dansk selskab! Det skal nydes da jeg nok ikke ser nogen af dem i 4 uger pga Maryland og besøg hjemmefra. Håber de stadig vil kendes ved mig bagefter ;-)

Xoxo gossip girl (ej jeg driller, men det har jeg set rigtig rigtig meget på det seneste, så det var oplagt at skrive...) ses!



















mandag den 11. februar 2013

Happy birthday little man

Så er endnu en uge igen gået, super super hurtigt. Har lavet noget hver aften siden lørdag så er fuldstændig bombet lige nu! Tirsdag var jeg ude at spise med Holly. Havde helt glemt hvor befriende det er at gå ud på en hverdag og bare få fyret noget "gossip" af. Det nød jeg rigtig meget og lavede en aftale med en dansk pige ved navn Mille der bor ikke så langt herfra. Vi var også ude at spise (på samme restaurant endda, havde flere deja-vu følelser den aften, når vi berørte visse samtaleemner!) og det var skønt at få sladret lidt på dansk også :-) Selvom jeg skal tænke vildt meget over at starte en sætning på dansk efter lidt stilhed... Jeg er blevet helt og aldeles amerikaniseret!

Arbejdede igår morges og i aftes efter ungernes sengetid (passede endda også C's brors datter på 5,5 måneder, og hun var lidt en skrigeunge... men hey, så føler man også man har fortjent de ekstra babysitting penge, ikke?), fordi kasinoet igen trækkede når familie sådan var samlet. Det resulterede så i at J godt kunne gætte hvordan morgensituationen her til morgen ville være og tilbød mig lidt ekstra for at sove med babyalarmen og tage W de første timer.. Jeg havde egentlig virkelig ikke lyst, for jeg var vågen med skrigeungen indtil de kom hjem klokken 1, og jeg vidste godt, hvem der ikke ville sove længe næste morgen. Men jeg gjorde det af medlidenhed for de ømme hoveder næste morgen og drømte sødt om de ekstra penge. Lige bortset fra at jeg ikke er vant til at sove med en babyalarm. Så jeg var konstant på vagt og en baby siger tilsyneladende underlige lyde i søvne, og græder åbenbart også lidt. Måske mareridt? Well, sov elendigt hele natten og så var det op klokken 6:30 og lege titte bøh. Men fik skypet en times tid med min søde far imens, så det hele var ikke så slemt! Var mega smadret klokken 10:30 da de tog over men valgte da alligevel at sige pænt ja til at gå i biografen med Holly og Ana klokken 1, for at se The Impossible. Vildt god film, som er en ægte historie om en familie der led under tsunamien i sydøstasien i 2004. Er man kvinde vil jeg næsten vædde på, at man ikke kan se den film uden at blive rørt til tårer! Uanset hvad er det en film som kan anbefales til alle.

Nå, men hentyder jo lidt til noget fødselsdags-halløj. Det var altså W's 1 års fødselsdag der blev holdt igår (han fylder år på fredag) og det er sørme godt han er så stor at han kan huske det hele, efter alt det arbejde der blev lagt i den fødselsdag! (ironi kan være anvendt) Det var en god fødselsdag til trods for nogle last-minute afbud pga. snestormen Nemo. Det var bare hygge med lidt mad, drikkevarer osv og så selvfølgelig en cake-smash. Egentlig er der ikke så forfærdeligt meget at fortælle, en fødselsdag er en fødselsdag. Men i kan se billederne og fornemme hvor meget arbejde vi (læs: jeg!!) har lagt i det :-) Temaet var little man, så der er mustache på en del af tingene. Der var også en photobooth med forskellige sjove rekvisitter til billeder.













Fødselsdagen var rigtig god og W opførte sig legendarisk! 
Det har været en skøn uge, og nu skal jeg sove! Næste uge bliver langtfra ligeså hektisk, men det er måske også godt nok. Træning bliver der stadigvæk nok af, og det er virkelig rart at kunne se det virker! Da det udelukkende er muskeltræning jeg laver kan man allerede se at mine mormorarme er forbedret og er ikke så elefant-agtig mere når jeg hopper. Men det er måske internt, for magter ikke fortælle historien.. Så bare glem det igen :p Nu skal jeg også snart varme op til noget forandring, der går nemlig ikke længe inden jeg skal tilbringe et par uger i Ashton, Maryland. Har jeg fortalt det? Måske. Hvis ikke, så får i historien når vi kommer tættere på! Nu skal jeg putsove...
Mange tanker fra Philly <3

mandag den 4. februar 2013

ups og awesome!

Okay, jeg ved bloggen har haft en "down" periode, men det kan meget let forklares med at jeg selv har haft det. En periode med knap så meget spas, gak og løjer, men tid til mig selv, afslapning og tænkning. Og det har været godt til mig, helt sikkert! Men nu kommer der andre boller på suppen, og lad os nu se om ikke det også bliver lidt bedre for bloggen. Det er jo meningen i skal blive lidt jaloux :-)

Min weekend startede ligeså stille ud og byggede sig så op for at gøre mig klar til en crazy uge! Fredag stod på familie-hygge, og lørdag var jeg slem... Meget slem... For jeg besluttede mig for at gå ud og shoppe, det trængte jeg lidt til. At jeg så er elendig til at sige fra når en sød MAC-dame presser på, og elsker H&M's nye forårskollektions farver, ses meget let på min konto. Eller det der er tilbage af den..
Det er ikke fordi jeg vil lave min blog om til en modeblog (overhovedet! For hvor meget forstand er det nu lige jeg har på mode?) men vil alligevel lige vise jer hvad jeg har købt. Måske kan jeg så få lidt anerkendende nikke derudefra, for i sidste ende er det vel ok ;-) Og nå ja, så overtalte min veninde mig til at lave outfit-billeder fordi man ikke kan se nok på billedet bare af tøjet... Så det får i også lige fornøjelse af at se!

Mit nye tøj (se bort fra rod...)
Helt nyt outfit, inklusiv skoene
Igen, alt er nyt også skoene
Endnu et outfit - alt er nyt
Ny tøj + sko som jeg elsker <3
Nyt tøj <3
Mere nyt tøj!
Mine nye MAC-produkter

Tag jer ikke af diverse genstande i baggrunden, kaldet rod ala Julie. Så alt tøjet på alle billederne er nyt - også alle skoene. 2 af de 5 par er dog købt den weekend Franzi var her. Jer der kender mærket MAC ved også godt det var en meget dyr fornøjelse for mig at være derinde... Så lørdag var en meget indbringende dag materielt set, men ikke helt pengemæssigt... Til gengæld arbejdede jeg ekstra lørdag aften, så det hjalp da lidt! 

Idag, søndag, har jeg været til au pair møde. Egentlig var det ikke meningen jeg skulle have været med fordi det var umuligt for mig at komme derhen, og jeg ikke kendte nogen jeg kunne få et lift af. Heldigvis snakkede jeg med min områdeleder som fortalte at en af pigernes forlovede (ja de går lidt amok med at kunne få greencard herovre...) ville køre, så der maste jeg mig lige ind. Bogstaveligt talt... For det var en lille bil og 5 ikke alt for små mennesker. Men det var hyggeligt! Så med Ana og Tati (Brasillien) + forlovede (Amerikansk) og Holly (England) tog jeg til au pair møde i bjergene - vi skulle nemlig snowtube. Det var rigtig hyggeligt, bortset fra at det var direkte livsfarligt at kælke på de ringe der, flere af de andre au pairs kom til skade. Og hvis man også lige ser bort fra at vi stod en time i kø og kun fik prøvet to gange for 23$ :p Selvom det var koldt havde vi det sjovt i køen og fik snakket en hel del. Har ikke nogen billeder fra selve snowtubing (skal have fra Ana og Tati) men jeg har da lidt stemningsbilleder. Dem får i her:

billetten, så fint klistret på lynlåsen
Holly
Tati erklærer krig mod Holly
Tati sparker den kæmpe isklump mod Holly og ender med et
kæmpe blåt mærke på skinnebenet...
Køen da vi næsten er igennem første gang - og bakken
man snowtuber nedad i baggrunden, men svært at se
Det var rart at møde nogen nye mennesker, og Holly bor forholdsvis tæt på mig (i hvertfald i byen) så det kommer vi til at udnytte. Går en rimelig travl uge i møde med masser af træning, spisning med au pairs og en hvis little mans fødselsdag på lørdag. Godt at søndag står på afslapning og højst sandsynligt blogging! 

Nu vil jeg gå ned og nyde Superbowl Sunday, som selvfølgelig indeholder en masse chicken wings! Stay tuned everyone, lover at det bliver bedre.
Hugs and kisses